::jom klik::

Friday, August 5, 2011

puasa


salam ols..

hari ni dah genap 5 hari kita puasa kann..wahh rasa macam kejap jee..
apa cita puasa u ols ??..

1st day
1st day puasa family aku semangat macam esok nak raya..
alhamdulillah hampir 97% family aku ada kat umah 1st day hari tuu..
semua orang macam rajin kemas2 umah..
my akak2 with my mak pulak dok sibuk ngan landscape and bungaa..
then that petang kiteorang pegi shopping raya..
ohhh sangat haus time tuu sebab aku lah orang yang paling sibuk dan semangat mencari barang2..yelaahh dah aku je yang anak dara kannnnn..
balikkkk2 je terus buka menu special nasi tomato n nasi bukhara..
ok sedap !!

2nd day
ohhh rumah dah sunyiiii..
semua dah balik rumah masing2..yelahhh johor cuti sehari jee..
serius aku memang sangat shock menerima tamparan kesunyian tanpa keriuhan anak2 buah yang sangat lah kepoh kecoh cengeng itu dan ini..
pose macam biasaaa jeee..
2nd day buka simple bihun sup..
tinggal bape kerat je lah kan kat umah ni..

3rd day
masih macam biasaaaaaaaa..
sampai lah tak tahu nak masak apa untuk bukaa..
last2 masuk dapur datang je idea..
okkkk hari ni aku yang masak untuk buka..
jeng jeng jeng dah macam hari rayaa..
lontong+lodeh+paprikkk..combine ntah pape..ihiks
seronok beronok ronok dapat masak buka untuk family walaupon hanya beberapa kepala je..ahaks !
malam tarawih macam biasa ikut ayah n mak pegi surau..
solehah kan ?? haha perasann !!

4rd day
maaf saya dah rayaaaa..hahaa
ohhh boleh pulakk bocorrr kan tengahari tuuu..naseb la tengahari..
kalau nak dekat bukaa ohh menangis jugee laaaa..
terus berdezupp pegi dapur siap masak kauuu..
walaupon dah xpuasa tapi time2 nak buka aku lah juga orang yang bz kat dapur..
dah memang aku je lah kononnya harapan mak kat umahh niii..
*statement geli ok*
haha
hari ni buka nasi kerabuuuu..fuiyoooo 1st time family aku makan nasi kerabu time buka..
itu pon tempah kat jiran depan tuu..sebab macam teringin..huhu asal bole jee :)

5th day
iaitu hari ni..
period pain memang menghilangkan mood aku..
walaupon xpuasaaa satu hapa pon aku tak telann..
haaa kira tak kira kan betapa lapar letihnya aku mengalahkan orang yang puasa..
memang dok membuta je satu hari ni..
serius ! i cant do anything..
time nak buka baru lahh ada selera nak makan..
hari ni buka simple je..
sup ayam n air berwarna warni bazar..
n juz now aku sorang2 je kat umah sebab sume g terawihhhh..

haa cukup dah 5 hari..
tapi aku dapat 3 hari jee..
sedihh tau xdapat sama2 puasa tarawih sama2..*poyo*
xpe lepas suci kang continue..

have a good day ols !
hepy ramadhan





No comments: