::jom klik::

Showing posts with label muhasabah. Show all posts
Showing posts with label muhasabah. Show all posts

Saturday, October 29, 2011

mari berdoa



selalu asyik nak emo je..
tapi pretend luaran ok, just dalaman yang unstable..
banyak2 istighfar yee :)


doa terang hati


insya Allah everything will going smoothly
everything will fine as usual

smile

have a nice day !






Thursday, October 27, 2011

untung laaa



untung laaaa *feveret word just now* huhu

kadang-kadang rasa bersyukur even tak berapa nak satisfied with my study..Bachelor of Education Guidance and Counseling..feel like itu bukan jiwa aku..jadi seorang counselor bukan mudah..semua pon kena behave..huhhh just remind me when i was in secondary school, muka aku ni lah yang kena refer kat counseling..sooo hate that moment..rasa macam problematic student sangat kan..padahal my case only turun lambat, bising, attire tak proper, fly..huuu sampai kena refer tuuu..whatever !

itulah orang selalu cakap..benda yang kita tak suka tu lah yang kita akan dapat..

eh eh, but until now, aku sangat2 bersyukur kerana masih di sini..banyak benda aku dah study, and i got many new things and experiences..belajar kan, mesti la ada hasilnyaa..untung laaa aku dapat kos ni atas pilihan my parent and family..sumpah banyak sangat memberi aku kesedaran yang kadang selama ni aku tak sedar..and also uia..they make me open my eyes largestttt than before..

untung laaa sekarang i can be a good listener, empathy, confidential *perasan lerr sikitt*..not at all but i still can do that..sooooo different than before..dulu tak suka dengar orang cerita..susah nak faham orang and taknak pon..then kepoh tak reti nak simpan rahsia..sooo bad i am T_T

just now..

memang apa yang kita buat dulu pasti akan ada balasannya..TUHAN itu maha adil..sekarang even penat macam mana pon, mesti ada masa nak layan orang cerita..tak kisah lah cerita bout apa..problem dengan boyfriend ke, pasal family ke, kawan, and so on..siap dengar, siap tak kisah nak call orang lama2 bagi cool down..tapi bila sendiri ada masalah..memang nasib lah orang nak layan..siap kadang message pon tak reply..penat je type panjang2 penuh emosi..tiada pon balasan..call pon belum tentu nak angkat..untung laa kan ada skill of understanding..unconditional positive regard..

orang ada masalah, jumpa counselor tapi kalau counselor sendiri yang ada masalah ????



peace !

"A STRONG WOMAN is one who is going to overcome all obstacles in her path and always keeping a smile on her face and making as nothing happened"





Wednesday, October 26, 2011

remeh-temeh



kalau cakap pasal benda yang 'remeh-temeh' mesti orang suka kaitkan dengan perempuan kan..kenapa ? sebab perempuan ni complicated ? suka fikir bukan-bukan ? suka besarkan benda kecil ? suka cari masalah ? tahu tak anda semua terutamanya para lelaki..kadang-kadang dari benda kecil yang remeh-temeh tu lah sesuatu masalah boleh menjadi lebih serius..tapi yang kesiannya..bila diluahkan dikata itu hanyalah benda kecil and tak perlu nak diperkatakan sangat ..tapi bila dipendam, sampai ke sudah..kononnya dengan harapan ingin menjaga hati dan perasaan sebelah pihak..sehingga ia terus berlarutan tanpa sebarang jawapan..apa maknanya ?

im still wondering..

bukan semua hal remeh-temeh itu tidak penting..tapi kalau memang dah sah2 remeh-temeh mak temah sangat ntah hape2 memang tak payah lah nak layan kan..im just thinking when people never think about the small matter because of they think they are simple, manage, and always professional..ah poyo laaaahhh ! fikir dulu benda2 kecil yang belum selesai, before you just go forward to the big things..don't ever being comfortable all the time with ur life, u still have many things to do and understand ! jangan perasan kalau orang always open-minded, tak kisah, oh its ok..they will always with you and love you..they just malas nak layan and dah lali laaa with what you have been done..

think properly, actually they was starting to ignore and feel bored with you..

mood : emotion unstable :|




Monday, August 15, 2011

ohh enough !


please..

jangan tambah masalah and dosa yang aku dah sedia tanggung..

enough !

T_T


Thursday, July 28, 2011

solat


SOLAT ??

sebagai muslim semua orang tahu solat itu WAJIB and tak perlu nak dipertikaikan..
tapi sometimes orang take easy je either to solat or not..
lagi2 bila bersuka suka..

*iyee kadang2 pon aku leka*
T_T

solat pon xseberapa apatah lagi inginkan kesempurnaan di mata NYA
sedih..syahdu..
walaupon kita alpa..tapi sekurang-kurangnya cubalah untuk strive to it..
bukan sesuka hati nak tinggal buat atau tidak without reason..

manusia mungkin tak suka bila ditegur about solat..
"iye aku tau laaaa"
manusia juga tak suka untuk menegur orang about solat..
"pandai2 lah dia, dia boleh fikir..itu antara dia dan TUHAN"

tapi sepatutnya ?
kita pon bukanlah sebaik or sempurna mana..

tapi sekurang-kurangnyaaa..
renung2kan lahh..fikir2kan lahh

p/s : juz now semua orang sibuk for watching malaysia vs singapore..seawal 3/4 pm they already there or on the way..semoga kesemangatan mereka itu disertai dengan doa dari solat..walaupon hakikatnyaaaaa..........................................................;p

xdapat tengok live pon tengok tv pon ok :)

go go MALAYSIA !